KONYA

KONYA GEZİSİ

NASIL GİDİLİR :

Konya’ya hafta sonu gezimizi yaklaşık bir hafta öncesinden planlayarak, Ankara’dan Cuma günü gidiş ve Pazar günü dönüş olmak üzere YHT(Yüksek hızlı tren) bileti alarak gerçekleştirdik. Yolculuğumuz gayet konforlu ve hızlıydı ( yer yer 250 km/s hızla ). Ankara-Konya arası 1 saat 30 dakika sürdü. YHT’de öğrenci, öğretmen veya asker indirimi mevcut. YHT istasyonu merkeze yakın olduğundan kalacağımız yere yaya olarak ulaştık.

NERDE KALINIR :

Öncelikle merkeze yakın yerleri gezebilmek ve ulaşım araçlarına kolay ulaşabilmek için merkeze yakın otelleri tercih etmek daha doğru olur. O yüzden biz de Konya merkezine yakın bir yerde konakladık.

NERELER GEZİLİR:
Gezdiğimiz yerleri bir öncelik sırasına göre belirtecek olursak;

MÜZELER:
1- Mevlana Müzesi (Müze Kart)
2- Şems-i Tebrizi Camii ve Türbesi
3- Konya Arkeoloji Müzesi (Müze Kart)
4- Konya Etnoğrafya Müzesi (Müze Kart)
5- Karatay Medresesi
6- İnce Minare Müzesi

GEZİLECEK ALANLAR:
1- Alaaddin Tepesi ve çevresi
2- Konya Merkez çarşısı
3- Konya Şehir Meydanı

Gezi yerleri, biraz kondisyonunuz varsa ve oteliniz şehir merkezindeyse bu saydığım yerler yürüme mesafesinde. Bir gün içerisinde biraz yorucu olmakla beraber yukarıda saydığımız yerleri kolaylıkla gezebilirsiniz.
Konya merkez çarşısında istediğiniz gerek hediyelik gerekse ihtiyacınız olacak (baharat vb.) otantik eşyaları bulmanız mümkün. Konya şekeri almadan dönmeyin.
Müze olarak Mevlana Müzesi gezilmesi gereken en önemli yerlerin başında gelmektedir. Mevlana müzesi bir kompleks halinde olduğundan Mevlevihane’yi gezerek, Mevlana türbesini ziyaret ettikten sonra müze gezinizi tamamlayabilirsiniz.
Eğer ki gezinizi hafta sonuna planlarsanız her cumartesi günü akşam saat 19:00 da Mevlana Kültür Merkezi’nde düzenlenen SEMA gösterisini ücretsiz olarak izleyebilir, gösterin ardından kültür merkezinin alt katında bulunan hediyelik eşya dükkanlarından alış veriş yapabilirsiniz.

NE YENİR :

Konya’nın meşhur yöresel yemekleri

1- Etli Ekmek
2- Bıçak Arası
3- Recai Böreği
4- Bamya Çorbası
5- Katmer

Yemek konusunda size birçok yer tavsiye edilecektir. Bizde tavsiye üzerine Halk Etli Ekmek’e gittik. Konya’nın yöresel yemekleri denildiğinde Halk Etli ekmek yemekleri, hizmeti, ikramlarıyla çok güzel bir mekân, biz de tavsiye ediyoruz. Hesap konusunu dert etmeyin 2 kişi Etli ekmek, içeceği, ikramlar (salata, acılı ezme) ve katmeri 60 tl gibi çok makul bir ödemeyle ayrıldık. Etli ekmeği o kadar beğendik ki akşam yemeğine de etli ekmeği Halk etli ekmekte yedik. Yoğunluğa rağmen servis elemanlarının güler yüzü ve ilgisi takdire şayandı.
Tatlı konusunda katmeri denedik fakat Gaziantep’te ki lezzeti pek bulamadık.
Halk etli ekmekten çıkarken bize çok güzel kokan Meram Çiçeği kolonyası ikram ettiler. Aynı zamanda burada Meram Çiçeği kolonyası da temin edebilirsiniz.
Yemekten sonra mutlaka Alaaddin Tepesinde mevcut çay bahçelerinden bir bardak çay içmenizi tavsiye ederiz. Biz içtik beğendik. İsterseniz Türk kahvesini de deneyebilirsiniz.